دکتر علی محمد بیدار مغز

دکتر محمد علی بیدار مغز

علی محمد بیدار مغز با تحصیل در مقطع علوم سیاسی دانشگاه تهران، دوران حرفه ای خود را در خبرگزاری پارس (ایرنا) آغاز کرد. در سال 1363 دومین رشته فعالیت وی، یعنی امور اقتصادی آغاز شد و مدت دو سال دبیر کمیسیون مشترک ایران و هند، سپس رئیس بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اندونزی بود و بعد از بازنشستگی از وزارت امور خارجه با عنوان مستئار اول کادر سیاسی، به مشاغل اقتصادی و مدیریت بازرگانی چند شرکت بین المللی از جمله مدیر جذب سرمایه گذار منطقه کیش مشغول بود.

سال 1373 وارد رشته جدید فعالیت خود «تشریفات» شد. ابتدا معاون اداره نمایندگی های تشریفات کل وزارت امور خارجه و سپس در مقام رییس تشریفات نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد انجام وظیفه نمود و به اهمیت رعایت اصول تشریفات نه تنها در کادر و حرفه که در زندگی خصوصی و در ارتباط با عموم مردم و به ویژه در صحنه بین الملل واقف شد. اکنون سالهاست که او به عنوان سخنران، مدرس، مجری و مشاور امور تشریفات داخلی و بین المللی سازمان های دولتی و بخش خصوصی و نیز مربی فن بیان، مفسر زبان بدن و ارزیاب مراسم و مهمانی ها فعالیت دارد.

بیدارمغز علاوه بر صدها مصاحبه رسانه ای تاکنون توسط «نشر مرسل» چندین کتاب از جمله کتاب حاضر، تشریفات راهبرد موفقیت، عطریات و جای تالیف و منتشر کرده است. چند کتاب دیگر از جمله آداب سفر و سفره در اسلام و در سایر فرهنگ ها، آیین کامل لباس، آداب شرکت در مراسم و مهمانی های رسمی و فن بیان در دست ویرایش یا تحریر دارد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *